Grįžti
Naujienos

Karjerų verslas Lietuvoje dar nemirė

Lietuvos geologijos tarnybos duomenimis, kuri nustatyta tvarka suteikia leidimus eksploatuoti karjerus, šiuo metu Lietuvoje yra 481 telkinys, turintis savo naudotoją. „Karjerai iki šiol laikomi gera investicija, nes žmonės, įsigiję karjerų žemę, ją eksploatuoja iš karto arba laukia, kol baigsis kitų karjerų ištekliai ir jie vėliau galės eksploatuoti turimąjį“, – karjerų verslo subtilybes atskleidė UAB „Drąseikių karjeras“ direktorius Valdas Jazbutis.

Anot Drąseikių karjero vadovo, tai atstumų verslas, nes didžiąją dalį išgaunamos medžiagos kainos sudaro logistikos kaštai, kai iškasta medžiaga gabenama iš karjero iki objekto. Pati medžiaga yra santykinai pigi, o jos kaina, įvedus eurą, beveik nepakito, tačiau kuo toliau ją tenka transportuoti, tuo labiau jos kaina išauga. „Pavyzdžiui, tona plauto smėlio karjere kainuoja kiek mažiau nei 4 eurus, tačiau kaina, vežant 50 km atstumu ir 100 km atstumu, gali skirtis kelis kartus. Kad sumažintume logistikos kaštus, esant poreikiui, medžiagas kasame ir iš smulkesnių įvairiose Lietuvos vietose mums priklausančių karjerų. Tarkime, transportuojant skaldą, logistikos kaštai jau nebedaro tokios įtakos, nes šios medžiagos, kaip ir akmens, Lietuvoje trūksta. Išskyrus gal tik Šiaulių apskritį, Pakruojo regioną, kuriame gausu dolomito. Žvirgždas, skaldos ir atsijų mišinys yra net 4 kartus brangesnis už karjerinį žvyrą ar smėlį“, – sakė Valdas Jazbutis, pabrėždamas, kad praktiškai visi Lietuvoje veikiantys karjerai turi smėlio perteklių, todėl ši medžiaga viena iš pigiausių.

Valdas JazbutisDrąseikių karjere lyginant 2016 m. su 2015 m. naudingųjų medžiagų gavyba išaugo 26 proc. Šio verslo apyvarta taip pat ūgtelėjo 41 proc. lyginant 2016 m. su 2015 m. Pasak karjero direktoriaus, daugiausiai tam įtakos turėjo augantis karjere išgaunamų medžiagų poreikis. „Ypač tai pajutome pastaraisiais metais, kai Kaune suintensyvėjo naujų pastatų statybos, tiesiami ar tvarkomi Kaune ir Kauno rajone esantys keliai, įgyvendinamas tarptautinis transporto projektas „Rail Baltica”, kuris kokybiška geležinkelio linija sujungs Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną, ir pasitelkus geležinkelio keltą – Helsinkį”, – įžvalgomis dalijosi UAB „Drąseikių karjeras“ direktorius.

Pasak Valdo Jazbučio, karjere stengiamasi visus metus užtikrinti vienodą medžiagų kokybę. Pavyzdžiui, smėlis – būtinas ingredientas betonui ir asfaltui gaminti, ši medžiaga labai reikšminga tiesiant kelius, statant namus, tiltus ir pan. Šios ir kitų išgaunamų iškasenų kokybės užtikrinimas ypač svarbus betoną, asfaltą gaminančioms įmonėms, todėl karjere veikia laboratorija, kurioje kasdien atliekami tyrimai. Mėginiai taip pat tiriami ir išorinėse laboratorijose. Drąseikių karjeras turi visus reikalingus sertifikatus, todėl yra vertinamas tarp nuolatinių klientų. „Ne visi karjerai parduoda žvyrą ar skaldą pavieniams žmonėms, o mums svarbus kiekvienas klientas. Todėl stengiamės, kad pas mus reikiamų medžiagų galėtų įsigyti tiek stambi statybos įmonė, betono ir gelžbetonio gamykla, tiek ir individualų namą besistatantis žmogus“, – teigė vadovas.

Kalbėdamas apie verslo planus Valdas Jazbutis paminėjo, kad statybų verslo tendencijos priklauso nuo augančios konkurencijos, žaliavų kokybės ir efektyvaus išgavimo bei naudojimo. „Šiuo metu karjerų versle dirbantys žmonės labiau nei bet kada anksčiau orientuojasi į darbų efektyvumą. „Tokio požiūrio laikomės ir mes, todėl šiemet bendrovėje planuojame tobulinti žvyro sijojimo – rūšiavimo liniją. Naujo įrenginio įsigijimas turėtų 15 proc. padidinti minėtosios linijos našumą“, – planus atskleidė bendrovės direktorius.